tisdag, mars 13, 2007

Födda: Fundament Scrap

Nuså. Undertecknad proudly presents PDF-mojängen från garaget: Fundament Scrap. Gör så här:
  1. Se till att du har Java 6 installerat på din burk.
  2. Klicka på länken http://fundament.se/scrap.jnlp
  3. Drag och släpp dina PDF:er på någon av ikonerna. En ny PDF skapas i samma mapp som den gamla.
Jag gjorde den här för att jag gillar hemgjorda häften. Gör så här:
  1. se till att originalet är en PDF med jämnt antal A4-sidor (vid behov: skala till A4).
  2. Skapa häfte (Create PDF Folder).
  3. Skala till liggande A4 (A4 Landscape).
Nu har du fått en PDF som är sådan att om du skriver ut den dubbelsidigt, så är det bara att vika och häfta i ryggen (som en serietidning). Och jo: du måste lita på mig. Jag tänker inte skaffa ett certifikat, för allvarligt talat, om jag skaffar ett certifikat, hurpass mycket säkrare blir du då egentligen?

Inga kommentarer: