tisdag, mars 13, 2007

Lite nya ideer och progressrapporter...

För det första saknar jag tail så att jag kan dö. Tail tillhör definitivt ett av de fundamentala verktygen, och sålunda bör fundament ha en implementation. Jag funderar på att göra den url-baserad dock, det är ju ändå 2000-tal. Men det kan bli lite lurigt, eftersom tail bygger på att läsa filer bakifrån, medan url:er handlar om att suga i sig resurser framifrån.

Jag drömmer fortfarande om det goda databasverktyget. En vacker dag kommer det, jag lovar.

Min gamla ide om en texteditor som minns allting tidsmässigt börjar så smått bli färdig. Den heter RedNote och funkar som ett superviktigt anteckningsblock.

Kommer förmodligen efter Tailer. Och Zap. Zap är en komprimerare/dekomprimerare. Drag och släpp mappar på komprimeringsikonerna, och det blir en komprimerad fil. Drag och släpp en komprimerad fil, och den kommer att bli en avkomprimerad mapp. Alltid mapp. Man ska aldrig behöva tveka om filerna packas upp hej vilt, eller om de packas upp i en snygg mapp.

Inga kommentarer: